Wat voor soort mensen kopen sexpoppen, lees het hier

sexpoppen in volle BBW soort

Het soort mensen dat sekspoppen koopt, komt demografisch gezien uit alle lagen van de samenleving. Sexpoppen vervullen vaak een fysieke behoefte zoals sex of knuffelen, of ze vervullen een emotionele behoefte waarbij de sexpop meer ingezet wordt als vervanging van een partner, gezelschap of puur ter aanwezigheid in huis.

Inhoudsopgave

    De sex doll community kan worden onderverdeeld in twee categorieën mensen. De eerste categorie vertrouwt voornamelijk op sexpoppen om in hun psychologische behoeften te voorzien, het hebben van een partner, de aanwezigheid en het gezelschap. De tweede categorie richt zich meer op het vervullen van fysieke behoeften, de sex zelf.

    De eerste categorie/soort geniet ervan om levensgrote poppen aan te kleden, rollenspellen te spelen en foto's van de poppen te maken, of puur als aanwezigheid in huis. Sommige mensen in deze categorie zoeken spirituele steun, anderen zijn kinderloze stellen die een realistische love doll kopen om als dochter op te voeden, en er zijn ook weduwnaars die een sex doll gebruiken als vervanging voor hun overleden vrouw.

    De tweede categorie richt zich meer op het vervullen van fysieke behoeften. Veel gebruikers combineren echter beide behoeften. Er is ook een groep mensen die alleen wonen en moeite hebben om aan hun behoeften te voldoen in het normale sociale leven, en zij vertrouwen op sexpoppen om aan hun fysieke behoeften te voldoen.

     

    Het ontstaan van de categorieën

    In 1977 lanceerde Orient Industry, de beroemde Japanse fabrikant van sexpoppen voor volwassenen, hun eerste "premium sexpop" genaamd Smile. 
    (1)

    Het doel was om het gebruik van sexpoppen gemakkelijker te maken voor een specifieke groep mensen. Op dat moment waren alleen opblaasbare poppen beschikbaar in Japan, en voornamelijk gehandicapten en alleenstaande senioren maakten er gebruik van. Echter, deze opblaasbare poppen waren groot en lastig om vast te zetten, waardoor ze moeilijk te gebruiken waren. In die tijd waren "Smiles" duur, en Orient Industry had een kortingsprogramma voor fysiek en mentaal gehandicapten om de last voor deze groep te verlichten.

    Ondanks het "seksuele" stigma dat aan de perceptie van siliconenpoppen is toegevoegd, is een siliconenpop eigenlijk veel meer dan alleen dat label. Het omvat veel, veel meer dan alleen een volwassen object.

    Pubmed heeft berekend dat ongeveer 70% de pop gebruikt als een seksueel hulpmiddel. Daarnaast is ongeveer 80% van de kopers bereid om een levensgrote pop als een "minnaar" te behandelen, waarbij ze hun emoties en verlangens op de pop projecteren en zo voldoen aan de behoefte aan wederzijds gezelschap van ziel en lichaam. (2)

    Zelfs vandaag de dag, nu siliconen poppen steeds minder als louter "seksinstrumenten" worden gezien, is de initiele reactie van veel mensen erop misschien nog steeds ''vreemd''. 

     

    Het stereotype op de sexpop klant

    Dit stereotype is geworteld in het gevoel van schaamte dat de maatschappij heeft als het gaat om seksualiteit, evenals in het feit dat mensen op verschillende manieren over seks praten. In deze denkwijze worden TPE- en siliconenpoppen automatisch geassocieerd met seks, waardoor ze net zo beschamend en vreemd worden gezien als seks zelf, evenals de mensen die ze gebruiken.

     

    Het gevolg van deze stereotypering

    Hierdoor voelen eigenaren van sekspoppen zich belemmerd om openlijk hun gevoelens te uiten, net zoals mensen met andere hobby's dat wel kunnen doen. Maar afgezien van deze stereotypen, moeten eigenaren van poppen die niemand schaden, morele grenzen overschrijden of anderen schade berokkenen, echt het stigma van "perverseling" dragen? Wij vinden van niet.

     

    Gemiddelde soort sexpop koper

     

    Welk type mensen kopen sexpoppen?

    Demografisch gezien zijn het allerlei typen mensen, hoog of lager opgeleid, juridisch werkgebied of show-business, jong en oud, met of zonder partner, extravert of introvert. 

    Er is geen specifiek type mensen dat sexpoppen koopt, iedere laag van de samenleving kan ermee in aanraking komen en zich er tot aangetrokken voelen.


     

     Bronnen

    • 1. Japan Today:
      Japan Today. (26/08/2024). Japan’s premier love doll maker is closing; says goodbye to fans with heartfelt message. Geraadpleegd op 19/11/2025, van https://japantoday.com/category/features/lifestyle/japan%E2%80%99s-premier-love-doll-maker-is-closing-says-goodbye-to-fans-with-heartfelt-message
    • 2. PubMed / PMC:
      Harper, C. A., & Lievesley, R. (15/08/2020). Sex doll ownership: An agenda for research. Current Psychiatry Reports, 22(10), 54. Geraadpleegd op 19/11/2025, van https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7429526/
    <p><strong>Monica Moments N.</strong></p>

    Monica Moments N.

    Schrijfster & Eigenaresse

    Monica Moments is een gepassioneerde schrijfster en ondernemer met een liefde voor storytelling. Met jarenlange ervaring in de creatieve sector deelt ze inspirerende verhalen en inzichten die haar lezers raken.

    De inhoud van deze pagina is geschreven en goedgekeurd door Monica Moments N. Leer meer over de totstandkoming van mijn artikelen in de redactionele richtlijnen.

    Ontdek andere blogs

    Kortingscode

    Klik op de code voor 5% korting of gebruik de code: BLOG

    BLOG

    Kortingscode automatisch geactiveerd!